Правилник за рекламации на Ауто Партнърс ЕООД1.ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
Настоящият Правилник за рекламации на
Ауто Партнърс ЕООД, ЕИК: 203088776 със седалище: гр. София, ул. Проф. Цветан Лазаров № 99, се отнася за потребителски стоки, относно които Потребителят има право да предявява пред Дружеството рекламации за недостатъци, несъответствия и липси в определен гаранционен срок. Правилникът за рекламации е подчинен изцяло на разпоредбите на Закона за защита на потребителите и приложимото българско законодателство. Дружеството има право по своя преценка да прилага този Правилник и за рекламации от купувачи, които не се Потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите. За избягване на всякакви съмнения, купувачи, които не са Потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите, нямат право на никакви претенции спрямо Дружеството по този правилник за рекламации, освен ако законът или договорът за покупка не предвижда друго.
Гаранционният срок на Стоката е 24 месеца и започва да тече от датата на приемането й. Гаранционният срок спира да тече за периода от предявяване на Рекламацията до решаването й. При замяна на Стоката, гаранционният срок отново започва да тече от датата на приемането на новата Стока и се удължава с броя дни в които Стоката е била в отдел рекламации и/или сервиз за отстраняване на дефекта.2.ДЕФИНИЦИИ
2.1. В настоящия Правилник за рекламации посочените по-долу изрази, изписани с главна начална буква, освен ако изрично не е посочено друго, имат следното значение:
a)
"Ценова листа" означава текущата ценова листа на Стоките, валидна в деня на сключване на Договора за покупка, публикувана на интернет адреса на дружеството – www.m.autopartners.bg или която е налична в търговските центрове на Дружеството. Дружеството си запазва правото едностранно да променя цените в Ценовата листа без предизвестие;
б)
"Покупна цена" означава цена, посочена в Ценовата листа и валидна към момента, в който се прави Поръчка, която Купувачът се задължава да заплати на Дружеството за доставената Стока. Покупната цена не включва подлежащия на връщане аванс по чл. 9.1. от Търговските условия ако за стоката се изисква такъв. Подлежащият на връщане аванс се начислява допълнително и се заплаща заедно с Покупната цена, като се обявява от дружеството в актуалната ценова листа или индивидуална оферта към Купувача.
в)
"Договор за покупка" означава договор, съгласно който Дружеството се задължава да доставя на Купувача Стоки, а Купувачът се задължава да приеме стоките и да заплати на Дружеството Покупната цена за същите. Договорът за покупка може да бъде сключен писмено и/или устно.
г)
"Купувач" означава физическо или юридическо лице, което е сключило с Дружеството Договор за покупка или е направило Заявка през сайта на Дружеството.
д)
"Заявка" означава писмена или устна поръчка на стоки направена от Купувача и адресирана до Дружеството, в която са посочени вида и количеството на поръчаните Стоки, тяхната цена и мястото на доставка, която поръчка е получена от Дружеството и същото писмено, устно или по друг подходящ начин е потвърдило получаването й.
е)
"Рекламация" означава право на Потребителя да изиска от Дружеството да отстрани всяко несъответствие на Стоката с договореното, когато след доставката, при първоначалния й преглед, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с Договора за покупка като недостатъци, липси, повреди и др.
ж)
"Дружество" означава търговско дружество Ауто Партнърс ЕООД, ЕИК: 203088776 със седалище: гр. София, ул. Проф. Цветан Лазаров № 99, което в този Правилник за рекламации е в позицията на продавач.
з)
"Потребител" означава всяко физическо или юридическо лице, което купува Стоки, които са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност и всяко физическо или юридическо лице, което като страна по Договор с Дружеството устен и/или писмен действа в рамките на своята търговска или професионална дейност.
и)
"Закон" означава какъвто и да е било нормативен акт на Република България, отнасящ се до взаимоотношенията между продавача (Дружеството) и Потребителя-купувач;
к)
"Стоки" означава продуктите, посочени в каталозите на Дружеството във формулировката, която е в сила към датата на сключване на Договора за покупка и които в същото време са и предмет на Договора за покупка или са предмет на Договор за покупка, сключен с потвърждаването на Заявка, макар и да не са включени в каталозите на Дружеството. Това основно са резервни части за автомобили, аксесоари и оборудване за автомобили, моторни масла и лубриканти.
л)
"Експерт" означава физическо или юридическо лице способно да извърши проверка на Стока и да предостави писмено становище относно съответствието на същата с производствените и спецификации.
3. ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ3.1.ПРАВА НА ПОТРЕБИТЕЛЯНесъответствие с Договора за покупка:
3.1.1. В случай, че при приемането на Стоката има явни дефекти или ако Стоката е доставена с повредена транспортна опаковка или е налице несъответствие със Заявката то има несъответствие с Договора за покупка. В хипотезите на предходното изречение Потребителят има право да предяви Рекламация, като поиска от Дружеството да приведе Стоката в съответствие с Договора за покупка. В този случай Потребителят може да избира между извършване на ремонт на Стоката или замяната и с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от Потребителя начин на обезщетение е непропорционален в сравнение с другия. По смисъла на настоящия Правилник даден начин за обезщетяване на Потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на Дружеството-продавач, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
а) стойността на потребителската Стока, ако нямаше липса на несъответствие;
б) значимостта на несъответствието;
в) възможността да се предложи на Потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него. В случай на невъзможност на Дружеството да замени Стоката /напр. ако Дружеството вече няма Стока от същия вид/, както и в случаите на неотстраними дефекти, Потребителят има право на отстъпка от Покупната цена или да изисква разваляне на Договора за покупка.
г)
Дружеството предупреждава всички Купувачи и/или Потребители да съхраняват оригиналните опаковки и документи за закупуване на Стока, без тях Дружеството не приема рекламация, връщане и/или замяна на Стока.
д)
Стока с липсваща и/или повредена опаковка не се приема за рекламация, връщане и/или подмяна от Дружеството. Както и Стока с липсващ документ за покупка не се приема за рекламация, връщане и/или подмяна от Дружеството.
3.1.2. Потребителят не може да оспори съответствието на Стоката с Договора за покупка, когато при сключването на Договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието и/или той самият е причинил несъответствието.
3.1.3. Дефект на Стоката, който се прояви в течение на първите 6 /шест/ месеца от датата на приемане, се смята за несъответствие с Договора за покупка, което е съществувало още при приемането на Стоката, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
Предявяване на дефекти е допустимо само в гаранционния срок на стоката посочен в този правилник в съответствие с българското законодателство.
3.1.4. Ако след приемане на Стоката се проявят дефекти на същата в гаранционния срок, Потребителят има право да направи Рекламация. Потребителят може да предяви Рекламацията в който и да е било филиал на Дружеството, но най-добре е това да бъде в мястото на сключване на Договора за покупка.
3.1.5. Правото на рекламация на Потребителя се погасява, ако не е упражнено в гаранционния срок.
3.2. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ
3.2.1. Преди подписването на фактурата/документа за доставка Потребителят се задължава да провери дали няма количествени и/или качествени дефекти на Стоката.
3.2.2. Преди инсталиране, евентуално повърхностна обработка, Потребителят е длъжен да провери (изпробва) дали Стоката съответства на изискването и дали добре пасва (приляга плътно) в автомобила.
3.2.3. В случай, че Потребителят е решил да не приеме Стоката съгласно точка 3.1.1. или ако Стоката не му е доставена, той е длъжен незабавно (освен ако в Договора за покупка не е уговорено друго) да уведоми писмено Дружеството за този факт.
3.2.4. Рекламацията се предявява от Потребителя пред Дружеството или упълномощено от него лице. При предявяване на Рекламацията Потребителя посочва предмета на същата, предпочитания от него начин на удовлетворяване на Рекламацията, съответно размера на претендираната сума, адрес и телефон за контакт. При подаване на Рекламацията Потребителят задължително представя/прилага:
a) дефектната Стока (това не важи в случаите, когато Потребителят/Купувачът изисква само доставяне на липсваща Стока);
б) документ за покупка на Стоката /фактура, касова бележка и др./ и надлежно попълнена гаранционна карта (при Стока, към която е била предоставена гаранционна карта);
в) протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на Стоката с договореното;
г) надлежно попълнен Протокол за рекламация на Дружеството (копието на попълнения Протокол за рекламации служи като документ за предявяване на Рекламацията от Потребителя пред Дружеството);
д) документ за професионален монтаж, ако Потребителят не е лице, оторизирано да извършва професионален монтаж, т.е. не е автосервиз или лице, имащо позволение да извършва автосервизни дейности и ако Стоката е предназначена за професионален монтаж и е била монтирана;
е) други документи,установяващи претенцията по основание и размер.
3.2.5. Рекламацията може да бъде предявена в гаранционния срок, но не по-късно от 2 /два/ месеца от установяване на несъответствието с договореното.
3.2.6. Евентуалното прекратяване на Договора за покупка е ефективно от момента на връчването на съобщението за прекратяване на Дружеството.
4. ПРОЦЕДУРА НА ДРУЖЕСТВОТО ПРИ РЕКЛАМАЦИЯ4.1. ПРАВА НА ДРУЖЕСТВОТО
4.1.1.В случай на предявена Рекламация Дружеството е длъжно да разгледа същата. Разглеждането на рекламацията се извършва от доверен служител на Дружеството (Отговарящ за рекламациите във филиала или централата, ръководител на филиала, координатор на централния склад) или експерт по-преценка на Дружеството. Дружеството се задължава да поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощените от него лица Рекламации. При предявяването на Рекламация Дружеството или упълномощените от него лица задължително я описват в регистъра на Рекламациите, както и издават на Потребителя документ, удостоверяващ предявяването на Рекламацията.
4.1.2.Дружеството може да разгледа Рекламацията и/или искане за подмяна:
a) директно във филиала;
б) в рекламационния отдел на Дружеството;
в) чрез изпращане на доставчика и/или експерт за оценяване;
г) чрез изпращане в гаранционния сервиз за оценяване, евентуално за поправка.
4.1.3. Дружеството отхвърля Рекламацията:
a) ако Стоката, предмет на Рекламацията, има дефект, за който Дружеството не отговаря съгласно Закона или Договора за покупка;
б) в случай че Рекламацията не е предявена в гаранционния срок;
в) в случай че се предявява Рекламация относно износване на Стоката, причинено от обичайната й употреба;
г) ако Рекламацията не е предявена надлежно, т.е. Протоколът за рекламация не е правилно попълнен (липсват съществени данни за идентификация на дефектите на Стоката).
4.2. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ДРУЖЕСТВОТО
4.2.1.Дружеството взема решение относно Рекламацията веднага, в по-сложните случаи до три дни. Този срок не включва разумен срок, необходим за професионално оценяване на дефекта.
4.2.2.Привеждането на Стоката в съответствие с договореното следва да се извърши в рамките на 30 календарни дни от предявяването на Рекламацията. Ако Дружеството не е способно да спази този срок, служител на съответния филиал информира Потребителя за състоянието на Рекламацията до изтичането на този срок (това може да се случи при предаването на Рекламацията на доставчика на Дружеството или в гаранционния сервиз с цел професионална оценка, евентуално поправка и т.н.).
4.2.3. Ако Рекламацията е основателна, Дружеството решава Рекламацията по някой от следните начини:
a) чрез доставяне на липсваща Стока;
б) чрез отстраняване на дефекта, поправяйки Стоката; в) чрез замяна на Стоката; г) чрез отстъпка от Покупната цена на Стоката;
д) чрез връщане на платената Покупна цена в случай на прекратяване на Договора за покупка.
4.2.4.Ако се касае за отстраним дефект, Потребителят има право да изиска от Дружеството да отстрани дефекта. Ако това не е непропорционално спрямо естеството на дефекта, Потребителят може да изисква замяна на Стоката или смяна на дефектната част.
4.2.5.Ако се касае за неотстраним дефект, непозволяващ Стоката да бъде използвана по предназначение, Потребителят има право да се откаже от Договора за покупка и да изисква възстановяване на заплатената Покупна цена. Същото важи и в случай че се касае за отстраними дефекти, но Потребителят не може поради повторната поява на същия дефект или поради по-голям брой дефекти надлежно да използва Стоката; като повторна поява на дефект се приема поява на дефект, за който е била вече два пъти направена Рекламация и дефектът е бил отстраняван.
Това е валидно само и единствено в случай, че е изпълнено предписанието на глава 3, точка 3.1.1, подточки г) и д). Във всички други случай Дружеството има право да откаже рекламация, връщане и/или замяна на Стока съгласно този правилник!!!
4.2.6.Ако се касае за други неотстраними дефекти и Потребителят не желае замяна на Стоката, същият има право на отстъпка от Покупната цена или може да се откаже от Договора за покупка.
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
5.1.За неуредените с настоящия Правилник върпоси се прилагат разпоредбите на българското законодателство.
5.2.Към Правилника за рекламации е приложен образец на Протокол за рекламация (публикуван на m.autopartners.bg) и указание за попълването му, вж. Приложение 1 – Протокол за рекламация.
Дружеството си запазва правото за промяна на Правилника за реламации без предизвестие.Протокол за рекламация